Hangi tip Obezite ameliyatı uygulanılırsa uygulansın düşük oranlarda (%5-15) yetersiz kilo verimi veya tekrar kilo alma riski mevcuttur. Birinci Obezite ameliyatı sonrası tekrar kilo alan grupta ikinci Obezite ameliyatı uygulanabilir ve buna revizyon ameliyatları adı verilir. Ayrıca ameliyat sonrası aşırı kilo vermiş malnutrisyona girmiş beslenemeyen hastalara da revizyon cerrahisi yapılabilir.

Bu durumun birkaç sebebi olabilir. İlk ameliyat yetersiz teknik ile yapılmış ve yeteri kadar iştah azalması sağlanmamış olabilir. Diğer bir sebep, hasta aşırı şekerli ve yüksek kalorili gıdalarla besleniyor olabilir. Bazen özellikle tüp mide ameliyatından sonra midenin ortasında belli belirsiz bir darlık gelişir ve bu darlığın üst tarafındaki mide yıllar içinde yavaş yavaş büyüyerek hastanın daha çok yemek yemesine neden olabilir. Revizyon ameliyatına karar vermeden önce tekrar kilo almanın veya yetersiz kilo vermenin nedenleri ortaya konulmalı ve tedavi ona göre planlanmalıdır.

• Revizyon cerrahisi ameliyatları oldukça özellikli olan ve ciddi tecrübe ve beceri gerektiren ameliyatlardır. İşlemi yapacak hekimin ve hastanenin mutlaka aşağıdaki özelliklerin tamamını taşıması gereklidir.
  • Cerrahın her türlü Obezite cerrahisi ameliyatını yapabiliyor olması ve revizyon ameliyatları konusunda da tecrübesinin olması gerekir.
  • Cerrahın endoskopik müdahaleler konusunda tecrübe sahibi olması ve hastanenin tam donanımlı bir endoskopi ünitesinin olması gerekir.
  • Ameliyatın yapılacağı hastanenin ileri seviye yoğun bakıma sahip olması gerekir.
  • Ameliyatın yapılacağı hastanede kardiyoloji, endokrinoloji, göğüs hastalıkları, psikiyatri ve yoğun bakım hekimlerinin olması yani tam teşekküllü olması gereklidir.
  • Revizyon ameliyatları da Obezite ameliyatları gibi kapalı (laparoskopik) yöntemle yapılabilir.
  • Revizyon cerrahisi sonrası normal hayata dönüş ilk ameliyatla çok benzerdir.

Her şey yolunda giderse, hastanede 3-4 gün yattıktan sonra taburcu olunur ve 7-10 gün için de normal hayata dönülür.

Your browser is out of date. It has security vulnerabilities and may not display all features on this site and other sites.

Please update your browser using one of modern browsers (Google Chrome, Opera, Firefox, IE 10).