Sleeve Gastrektomi - Tüp Mide Ameliyatı

Tüp Mide Ameliyatı
TÜP MİDE ameliyatı midenin sol dış kısmının  kesilip çıkartılması işlemidir. Bu yöntemle 120-150 ml hacminde bir mide oluşturularak mideye yiyecek girişi kısıtlanır ve yiyeceklerin barsağa ulaşma süresi azalır.

Tüp Mide Ameliyatı laparoskopik olarak yapılan ameliyatlardır. Tüp mide ameliyatlarında  temel amaç   mide hacminin küçülmesiyle yiyecek alımında bir azalma sağlamak ve  midenin sol üst kısmından salgılanan ve açlık hissine neden olan “ghrelin” hormonunun seviyesini azaltarak, hastanın açlık hissini azaltması neticesinde   hastaya kilo verdirmektir.
Obezite nedir?
Obezite vucutta yağ kitlesinin fazla olmasına bağlı olarak, kişinin yaşam kalitesini ve yaşam süresini olumsuz yönde etkileyen bir hastalıktır.

Obezite nasıl ölçülür?
En sık kullanılan yöntem kişinin ağırlığının boyuna bölünmesi ile elde edilen vucut kitle indeksidir. Vki 25 üzerinde olanlara fazla kilolu 30 üstünde olanlara obez denmektedir.

Türkiyede kadınların %41, erkelerin %20.5’i obezdir.

Obezite nedenleri?
Kişinin obez olmasında birçok faktör rol alır. Genetik faktörler çevresel faktörler, kişini yaşam tarzı , sosyokltürel düzeyi, bunların yanında psikolojik ve biyokimkasal faktörler birbiriyle ilişkili olarak obeziteyeneden olur.

Obezite hangi hastalıklara neden olur?
Obezite karaciğer yağlanması, safra kesesi hastalıkları, reflü, depresyon,kemik ve eklem hastalıkları, hipertansiyon, insulin direnci, tip 2 diyabet gibi birçok hastalığa neden olur.

Obezite tedavisinin amacı nedir?
Obezite tedavisinin amacı gerçekçi bir kilo kaybı hedeflenerek obeziteye bağlı hastalıkların oluşumunu engellemek, kişinin yaşam kaltesini ve süresini artırmaktır.

Kimler obezite ameliyatına uygun adaylardır?
Vücut kitle indeksi 40 üstünde olan obez hastalar ya da Vücut Kitle İndeksi 35’inde olup insulin direnci hipertansiyon hiperlipidemi gibi ek hastalığı olanlar bu ameliyattan fayda görürler.

Vücut kitle indeksi 30 un üstünde olan tip 2 diyabet yani şeker hastaları, ilaç ve insulin ile şekerleri kontrol altına alınamıyorsa bu gurup hastalarda metabolik cerrahiden fayda görürler.

Obezite Ameliyatı Yöntemleri ve Avantajları Nelerdir?
Ameliyat yöntemleri kısıtlıyıcı (restriktif), emilim bozucu (malabsortif) yöntemler olarak ikiye ayrılır. En sık kllanılanr kısıtlıyıcı ameliyatlar tüp mide ameliyatı ve en sık kullanılan malabsortif ameliyat gastrik by passameliyatlarıdır.

Obezite ameliyatları laparoskopik yani kapalı yöntemle yapılan konforlu ve güvenli ameliyatlarıdr.

Bu nedenle iyileşme ve hastanede kalış süresi daha kısa, ameliyat sonrası ağrı daha az, kozmetik sonuçlar daha iyidir.

Obezite ameliyatı öncesi değerlendirme nasıl yapılır?
Ameliyat öncesi kan tahlilleri, akciğer filmi, kalp elektrosu, karın usg , üst gis endoskopisi,kardioloji ve anestezi doktor görüşlerini içeren detaylı check up sonrasında hastayla birlikte ameliyata karar verilir.

Tüp Mide Ameliyatları Ortalama 45dk ve 1 saat sürmektedir.

Obezite ameliyatları laparoskopik yöntemle yapıldığı için ertesi gün su içebilir ve ayağa kalkıp yürüyebilirsiniz.

Tüp mide ameliyatlarından 3-4 gün sonra hastalarımızı taburcu etmekteyiz.

Tüp mide ameliyatları sonrasında egzersiz…
Bir hafta sonra 15-20 dk yürüyüş yapmakta, 1 ay sonra 30 dk lık tempolu yürüyüş yapabilmektedirler. 3 ay sonra da kas kitlesini artırmak için fitness, yüzme koşma pilatesgibi sporları rahatlıkla yapabilirler.

Tüp mide ameliyatı sonrası beslenme nasıldır?
Özellikle tüp mide ameliyatlarından sonra hastalar 3 hafta sıvı gıda ile beslenmekte, 3-6 hafta arası yumuşak sebze yiyebilmektir. 6. Haftadan sonra ise katı gıdaları tüketebilmektedir.

Tüp mide ameliyatı sonrası kontroller 1. ay, 3. ay, 6. ay ve sonrasında yıllık kontroller yapılmalıdır.