Transit Bipartisyon İstanbul

Transit bipartisyon İstanbul, tip 2 diyabetin tedavisinde kullanılan ve besin emilimini sınırlayarak hastanın kilo vermesini ve şeker hastalığını tedavi etmeyi amaçlayan, gelişmiş bir metabolik cerrahi yöntemidir. İnsülin isimli hormon, kandaki şeker miktarını azaltır ve kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı olur. Böylece kan şekerinin fazlalığına bağlı gelişebilecek sağlık riskleri önlenir. Diyabet hastalarında insülin hormonu gerektiği miktarda salgılanmaz. Bu da kan şekerinin kontrolsüz bir şekilde yükselmesi ile sonuçlanır. Tip 1 diyabet hastalarında insülin üretimi yoktur. Tip 2 diyabet hastalarının pankreaslarındaki beta hücreleri insülin üretebilir. Bununla birlikte insülin direnci nedeniyle insülin salgılanması yeterli miktarda gerçekleşmez. Bu da pankreas insülin üretebiliyor olmasına rağmen kan şekerinin artmasına yol açar.

Transit bipartisyon isimli cerrahi operasyon sayesinde tip 2 diyabetin gerilemesini sağlamak ve bireyin ilaç kullanım ihtiyacını önemli bir ölçüde azaltmak mümkün olabilir. Transit bipartisyon operasyonu, şeker hastalığı ameliyatı yöntemleri arasında en modern ve başarılı olanlardan biridir. Yazımızın devamında ‘’Transit bipartisyon neden yapılır?’’, ‘’Transit bipartisyonun avantajları nelerdir?’’, ‘’Transit bipartisyon kimlere önerilir?’’ ve ‘’Transit bipartisyon nasıl yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul transit bipartisyon uygulaması hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Transit Bipartisyon Nedir?

Transit bipartisyon, kilo problemi olmayan bireylerin tip 2 diyabet sorununu cerrahi olarak çözmek ve bireyin diyabet ilaçlarına duyduğu ihtiyacı sonlandırmak amacıyla gerçekleştirilen operasyondur. Transit bipartisyon operasyonu, ileal interpozisyon yöntemine kıyasla çok daha modern bir metabolik cerrahi operasyonudur. Transit bipartisyon operasyonu sayesinde pek çok şeker hastasının insülin ilacı kullanım ihtiyacını ortadan kaldırmak mümkündür. Bazı hastalarda ise ameliyattan sonra ilaç kullanımı devam edebilir ancak kullanılan ilaçların dozu önemli ölçüde azalır.

Transit Bipartisyon İstanbul Neden Yapılır?

Transit bipartisyon, vücudun insülin direncini kontrol altına almak ve şeker hastalığının cerrahi olarak tedavi edilmesini sağlamak amacıyla yapılmaktadır. Transit bipartisyon operasyonun amaçları genel olarak şu şekilde sıralanabilir:

• Tip 2 diyabet hastalarında ilaç kullanımını minimuma çekmek veya tamamen sonlandırmak.
    • İnsülin direncini yeniden kurarak insülin hormonun yeterli miktarda salgılanmasını sağlamak ve böylece bedenin kendi doğal mekanizmaları ile kan şekerini düzenlemesine yardımcı olmak.

Transit bipartisyon ameliyatı bu amaçlarla yapılmaktadır.

Transit Bipartisyon Kimlere Yapılır?

Transit bipartisyon, tip 2 diyabet hastalarına yapılmaktadır. Bu operasyon genellikle vücut kitle indeksi 30’un üzerinde olan bireylere yapılır. Yani ileal interpozisyonda olduğu gibi bireyin ileri derece obez olmasına gerek yoktur. Hafif kilolu bireyler de doktorlarının önerisi doğrultusunda transit bipartisyon operasyonu yaptırarak şeker hastalığından kurtulabilirler.

Transit Bipartisyon İstanbul Kimlere Önerilmez?

Transit bipartisyon operasyonu, tip 1 diyabet hastaları için uygun değildir. Çünkü tip 1 diyabet hastalarının pankreasları yeterli insülin üretebilme yeteneğine sahip değildir. Bu da ameliyatın, tip 1 diyabet hastaları için herhangi bir anlamı veya yararı olmayacağı anlamına gelmektedir. Buna ek olarak transit bipartisyon, gastrit hastalarına, midelerinde yara olan bireylere, hamilelere, karaciğer ve böbrek hastalarına tavsiye edilmemektedir.

Transit Bipartisyon İstanbul Riskli Mi?

Transit bipartisyon operasyonu, aynı amaçla yapılan diğer operasyonlar kadar etkilidir. Bununla birlikte riskleri ve komplikasyonları çok daha azdır. Modern bir cerrahi teknik olan transit bipartisyon ameliyatı bu gibi yönleri ile son derece avantajlıdır. Transit bipartisyonun riskleri arasında bağlantı oluşturulan bölgede sızıntı ve kanama gibi komplikasyonlar bulunur.

Transit Bipartisyon Ne Kadar Sürer?

Transit bipartisyon operasyonu genellikle 1,5 saat ila 2 saat arasında tamamlanmaktadır. Bununla birlikte transit bipartisyon süresi, operasyon sürecinin detaylarına ve kişisel ameliyat planlamasına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir.

Transit Bipartisyon Nasıl Yapılır?

Ameliyat sırasında ilk olarak hastaya anestezi işlemi uygulanır. Daha sonra ise cerrahi işlemlere geçilir. Bu işlemler sırasında midenin önemli bir kısmı cerrahi olarak alınır. Daha sonra ise ince bağırsak ile kalın bağırsağın birleşim noktası belirlenir. Belirlenen bölgeden yaklaşık 200 ila 250 santimetre geriye gidilir ve bu nokta direkt olarak mideye bağlanır. Bahsi geçen işlemler tamamlandıktan sonra operasyon sonlandırılır.

Transit Bipartisyon Sonrası Beslenme Nasıl Olur?

İyileşme sürecinde olan hastalar doktorlarının önerisi doğrultusunda bir süre sıvı ağırlıklı besinler tüketirler. Daha sonra ise zaman içerisinde kademeli olarak normal beslenme düzenlerine dönebilirler. Ancak elbette bu süreçte doktorun verdiği diyet önerilerine uyulmalı; yaklaşık bir yıl boyunca yüksek proteinli, az karbonhidratlı besinler tüketmelidirler.

İstanbul Transit Bipartisyon Fiyatları 2024

İstanbul transit bipartisyon fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.