Tip 2 Diyabet Belirtileri

Tip 2 Diyabet Nedir?

Obezite yüzünden insanların hayatı kabusa döner. Birçok kişi aldığı kiloları geri veremez. Bu kilolar yüzünden organların işleyişi bozulur. Kişinin yaşam süresi kısalır. Buna ek olarak, fazla kilosu olanların farklı hastalıklarla yüzleşmesi de söz konusudur. O hastalıklardan birisi de Tip 2 diyabettir.

İnsanlar; ailelerinde Tip 2 diyabet hastalığına yakalanan kişiler olduğu için kendileri hakkında endişe duyarlar. Diyabet; çağımızın en ciddi rahatsızlıklarından birisidir. Fakat, tedavisi olan bir hastalıktır. Uygun bir beslenme programı, düzenli egzersiz ve psikoterapi ile tedavi edilebilir.

Tip 2 Diyabet Hangi Belirtilerle Ortaya Çıkar?

Her şeyden önce, yaştan ve cinsiyetten bağımsız olarak her insanda görülebilecek bir hastalık olduğunu söylemek gerekir. Bunun yanı sıra, ailesinde diyabetli kişi olanların bu hastalığa yakalanma riski fazladır. Aşırı kilolu kişiler de diyabet riski taşırlar. Dört kilogramdan daha ağır bebek doğuran kadınların Tip 2 diyabet ile karşılaşma ihtimallerinin bir hayli fazla olduğu yapılan araştırmalarla kanıtlanmıştır. Buna ek olarak, stresli bir hayat sürenler için diyabet riski söz konusudur.

Tip 2 diyabet; yukarıdaki faktörler dışında farklı hastalıkların bir sonucu olarak da ortaya çıkabilir. Örneğin, pankreas tümörleri, kronik pankreas iltihabı, birtakım hormon hastalıkları; Tip 2 diyabeti tetikleyebilecek hastalıklar arasında yer alır.

Tip 2 diyabet; kendisini birtakım belirtilerle gösterir. Her şeyden önce, kişinin kan şekeri ölçümü yaptırması gerekir. Olması gerekenden daha yüksek kan şekerine sahip olan kişiler bu hastalıkla yüzleşirler. Buna ek olarak, ağız kuruluğu, sık sık idrara çıkma, açlık hissi veya iştahsızlık, devamlı su içme isteği, cilt yaralarının normalden daha uzun sürede iyileşmesi, kuruyan ve kaşınan bir cilt, ellerde ve ayaklarda uyuşma ve karıncalanma; Tip 2 diyabetin belirtileri arasında bulunur. Fakat, bu belirtilerin aynı zamanda başka hastalıkların belirtisi olma ihtimali de vardır. Bu noktada, kişiye Tip 2 diyabet teşhisi konması için kan şekeri ölçümünün sonuçlarına bakılmalıdır.

Tip 2 Diyabet Tedavisi Nasıl Yapılır?

Diyabet tedavisi için her şeyden önce kişinin birtakım alışkanlıklarını değiştirmesi gerekir. Medikal beslenme tedavisi uygulanmalıdır. Bir başka deyişle, beslenme alışkanlıkları düzenlenmelidir. Ayrıca, egzersiz programlarına başvurulmalıdır. Buna ek olarak, hastalığı tetikleyen ilaç kullanımı bırakılmalıdır. Ancak, yine de kişinin kan şekeri normal sınırlar içerisinde olmayabilir. Bu noktada, ağızdan hap olarak alınan şeker düşürücü ilaçlara başvurulabilir. Ayrıca, Tip 2 diyabet hastaları gerekli olduğu takdirde insülin desteği alabilirler. Uygun dozda yapılan insülin enjeksiyonları ile hastanın daha iyi bir duruma gelmesi hedeflenir. Bilhassa şeker düşürücü hap veya insülin takviyesi alan hastaların kan şekerlerini düzenli olarak ölçtürmeleri gerekir.

Tip 2 Diyabet Tedavisinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

Bu hastalıktan müzdarip olan kişilerin beslenme programlarını düzenlemesi, egzersiz yapması ve ilaç alması gerekebilir. Ancak, yine de kan şekerlerini düşüremedikleri takdirde insülin takviyesi almalarına ihtiyaç olabilir. Bilhassa diyabete bağlı olarak farklı komplikasyonların geliştiği hastalar için insülin takviyesi şarttır. Ayrıca, ameliyat olacak hastalara, hamilelikte kan şekeri kontrolünün sağlanmasında zorluk yaşanan kadınlara, ayak yarası olanlara insülin takviyesi uygulanabilir.

Tip 2 diyabet hastalığının tedavisinde beslenmenin önemli bir yeri vardır. Kişinin hastalığın gerektirdiği miktarda yemek yemesi şarttır. Ayrıca, karbonhidrat alımı dikkatli bir şekilde yapılmalıdır. Besin tüketiminde çeşitlilik sağlandığı takdirde tedavi başarıya ulaşabilir. Sağlığa zararlı olduğu bilinen basit şekerler diyetisyen kontrolünde tüketilmelidir. Besinlerle alınan posa miktarı arttırıldığı takdirde tedavinin verimi artar. Beslenmeye ek olarak günlük 5-10 dakikalık egzersizler de Tip 2 diyabet tedavisine katkı sağlar.